Skip to Content
buiteNLand Tweede Fase

buiteNLand Tweede Fase

De meestgebruikte methode in de Tweede Fase

  • Perfecte voorbereiding op het examen
  • Eenvoudig differentiëren
  • Geactualiseerde en interactieve bronnen
  • Voor schooljaar 2019/2020: leerjaar 4-5-6 beschikbaar
Beoordelingspakket aanvragen
 

Ontdek jouw wereld. Met buiteNLand!

Aardrijkskunde is een mooi vak: buiteNLand straalt dit ook uit! Met buiteNLand is het een plezier om les te geven én les te krijgen. Interessante inhoud gecombineerd met een slimme didactische opbouw. Van ver naar dichtbij, van abstract naar tastbaar. buiteNLand vertaalt levensgrote feiten en ontwikkelingen in behapbare werkelijkheid.

 

Dé perfecte voorbereiding op het examen

De nieuwe buiteNLand Tweede Fase is volledig afgestemd op de nieuwste exameneisen die vanaf 2017 gelden. Natuurlijk zijn Brazilië en Zuid-Amerika als nieuwe regio’s opgenomen. Examentraining krijgt vanaf leerjaar 4 een prominente rol. Ook het gebruik van GEO-ICT krijgt volop aandacht.

Daarnaast is er Examensprint: een online en adaptieve examentrainer met échte examens, met inhoudelijke, rijke feedback en studieadvies op maat. In het studieadvies worden leerlingen gericht doorverwezen naar de lesstof die ze nog onvoldoende beheersen.

Presentatie aanvragen

Eenvoudig differentiëren

buiteNLand biedt u als docent alles wat u nodig heeft voor uw dagelijkse lespraktijk. De jarenlange ervaring ziet u direct terug in de boeken en het digitale lesmateriaal. We geloven in de kracht van zowel boek als online lesmateriaal, zodat leerlingen op hun eigen niveau en in hun eigen tempo de lesstof kunnen verwerken.
 

  • Uniek! Geautomatiseerde leerroutes
    Differentiëren in een klas met 30 leerlingen is makkelijker gezegd dan gedaan. Met de gepersonaliseerde leeromgeving heeft u alle tools in handen om eenvoudig te differentiëren. Zo zijn in de paragrafen leerroutes aangebracht. De leerstof en de opdrachten passen zich automatisch aan het niveau van de leerling aan. Bij iedere paragraaf zijn leerdoelen aangegeven. Deze vormen het startpunt van het leerproces.

Bekijk de uitlegvideo over de werking van de leerroutes voor buiteNLand.

  • Het grootste leerrendement: inhoudelijke feedback
    Vanuit wetenschappelijk onderzoek weten we dat inhoudelijke feedback het grootste leerrendement oplevert voor leerlingen. Daarom hebben we alle gesloten vragen voorzien van directe, inhoudelijke feedback. Met deze feedback kan de leerling zijn eigen resultaat direct proberen te verbeteren. Bij de open vragen vinden leerlingen een tip of hint, die hen helpt de vraag te beantwoorden.
     
  • Weten waar je staat door de oefentoetsen met studieadvies op maat
    Na elk hoofdstuk kan de leerling een oefentoets maken waaruit blijkt of hij de stof beheerst. Na deze oefentoets krijgt de leerling een gepersonaliseerd studieadvies.  
     

  • Meer inzicht door de resultatenpagina's
    Met de informatie uit de resultatenpagina's kunt u als docent uw leerlingen bijsturen en coachen. Ook leerlingen zelf zien snel wat er goed gaat en wat er beter kan. Zo heeft de leerling het eigenaarschap over het leren en houdt de docent het overzicht en de regie.

Meer lezen?

Proeflicentie aanvragen

Spectaculair beeld in het boek en online in de interactieve bronnen

Beeld maakt de lesstof levend. Daarom bevat buiteNLand rijk, geactualiseerd en spectaculair geografisch beeld. In het digitale lesmateriaal vinden uw leerlingen interactieve kaarten, animaties en infographics

Daarnaast is er NU Actueel, waar u tweewekelijks nieuw actueel lesmateriaal vindt: filmpjes en artikelen uit verschillende media met opdrachten. Zo haalt u snel en gemakkelijk de echte wereld het klaslokaal binnen.

Naar NU Actueel

De perfecte mix van boek en digitaal lesmateriaal

We geloven in de kracht van zowel boek als online lesmateriaal. Juist de combinatie van beide levert een optimaal leerrendement op. In het online lesmateriaal zien u en uw leerlingen direct de heldere structuur van buiteNLand terug. De opbouw van boek en digitaal lesmateriaal is exact hetzelfde. Leerlingen weten daardoor altijd waar ze zijn, wat ze moeten doen en wanneer ze klaar zijn.

Wilt u volledig digitaal werken? Dat kan ook. Alle theorie, bronnen en opdrachten zijn beschikbaar in de nieuwe gepersonaliseerde leeromgeving. De leeromgeving is te gebruiken op pc, laptop of tablet.

Beoordelingspakket aanvragen

Arrangement

    • Leerboek
    • Opdrachtenboek
    • Online


    Met de online-licentie hebben leerlingen toegang tot alle niveaus van het leerjaar. Daarnaast hebben leerlingen toegang tot al het lesmateriaal van de Tweede Fase.


    Bestel een beoordelingspakket >>

    • de complete inhoud van BuiteNLand online voor uw leerlingen
    • docentenhandleiding
    • antwoorden
    • PowerPointpresentaties
    • handige resultatenpagina's waarmee u de resultaten van uw leerlingen kunt volgen
    • RTTI-gecertificeerde toetsen
       

    Bestel het Docentenpakket >>

Ervaringen - Docent aan het woord...

Bent u benieuwd hoe docenten buiteNLand ervaren? Lees hieronder hun bevindingen.

Ieder kind moet de ruimte krijgen om op zijn eigen manier te kunnen leren. Dat doen we door uitdaging te bieden of juist extra ondersteuning te geven waarbij we gebruik maken van de methode buiteNLand. Op het gebied van differentiëren heeft de methode veel voor ons te bieden.
Lees meer...

Paul Cornelissen Docent aardrijkskunde, Antoniuscollege in Gouda

In de digitale leeromgeving zie ik precies wat leerlingen al gedaan hebben en wat nog niet. De boxen laten zien wat ze wel en nog niet beheersen. Op basis daarvan kan ik differentiëren en de leerlingen beter begeleiden bij specifieke hulpvragen.
Lees meer...

Henrike Deisz Docente aardrijkskunde, Beatrix College in Tilburg

Via de docentenhandleiding heb je duidelijk in beeld wat de domeinen zijn, wat elke leerling op welk moment dient te beheersen. Op die basis kun je activerende didactiek toepassen.
Lees meer...

Hélène de Jong Docente aardrijkskunde, Anna van Rijn College in Nieuwegein